Så det kan vara



Vissa saker ger mig ångest och nästan fysisk ont. Ett exempel är inredningsstilen "shabby chic" och allt vad det innebär - jag menar, bara namnet är så sjukt töntigt att man knappt behöver säga mer. Sen är ju stilen i sig helt befängd - det är en sak att använda gamla som är det på riktigt, men att fejka slitna grejer blir för dumt.

Orsaken till att jag inte kunde hålla allt det här för mig själv är att jag nyligen ramlade över den här danska tidningen som handlar om just shabby chic, Jeanne d'Arc Living heter den. Jag vet inte var jag ska börja, men det är en underdrift att mina 16-åriga elever skulle kunna göra bättre ifrån sig än det här. 

Några tidningar som däremot är alldeles underbara är danska Bo Bedre och Bolig Magasinet, norska Elle Interiør, brittiska LivingEtc och Elle Decoration. I Sverige blir det Sköna Hem och till nöds Elle Interiör (jag tycker att de lånar för mycket). Så det så!



Och just, grattis till mig själv i dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0